torsdag 1 november 2007

Azra, the chefmaster!


Jag är wannabe ElinHvit! Kolla in hennes blogg http://www.elinhvit.blogspot.com/ ;)
Jag vill tipsa om en snabb, lättlagad och väldigt god kladdkaka ;

This is what you need ;
- 2 ägg
- 3 dl socker
- 2 dl vetemjöl
- 2 msk kakao
- 1 tsk vaniljsocker
- 1 krm salt
- 75 g smält smör, funkar även med margarin

DO THIS ;
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda ihop de torra ingridienserna och tillsätt i äggblandningen.
Rör i det smälta smöret.
Grädda i 25 min, 175 grader.

tips!
Ha kakan i ugnen i 25 minuter exakt då blir den inte allt för kladdigt.
Kladdkakan kan severvas med vailjglass men jag föredrar att bara sikta lite florsocker över..

Vad har vissa innanför pannbenet? , dangens inlägg!

Jag sitter och funderar ibland vad vissa tänker,
Jag förstår inte alltid..
Jag sitter och tittar lite på nätet, klickar lite på olika bloggar och ser minst 150 halvnakna tjejer som tar kort på sig själva och lägger ut.
Det är oftast tjejer i 15 - 17 års åldern som är sönderblonderade. Supersmala och superbruna. De står oftast i "dagens outfit" (allt från dirty underwear till ett par sönderrivna jeans och slimmad T-shirt).
De står där framför sin spegel med sin kamera i handen och tar en massa bilder där de putar med läpparna enormt mycket.
Detta är fine, really! Ego bilder tar vi alla.
Men det jag inte förstår är att dessa tjejer säger att de är smarta, att de är starka KVINNOR som kan ta ansvar och ta hand om sig själva..
Sedan går de ut och festar som till exempel till gymnasiefesten på Huset.
De står där i bara tights, lackpumps och något för bysten som ska likna en ehh tröja ?
De står och dansar till musiken precis som alla andra, eller nej, inte precis.
De står praktiskt taget och strippar på dansgolvet, de uppfyller inte alls det där mottot alla dessa tjejer har ;
" Jag är blond, men endå smart & jag kan ta ansvar. "
Grow up girls! Ärligt,
Jag säger inte att alla tjejer är sånna men det är dessa tjejer som gör så att andra på riktigt smarta blondiner framstår som dumma i huvudet ne, rent ut sagt KORKADE!
Allt detta är idiotiskt, och jag förstår fortfarande inte..
outLOUD /azra

3 kommentarer:

Anonym sa...

AZRA FOR PRESIDENT!

Anonym sa...

Men tänk om de är starka kvinnor.
Tänk om de gillar att ta såna bilder, inte för att uppfylla nån önskan till killar i allmänhet, men att känna sig bra med sig själva, de kanske gör det för sin skull. De kanske känner sig som starka, slampiga, självständiga, blonda, kvinnor/tjejer. Men, men, vad vet jag...jag är bara en kille.en kille som inte skulle ha något problem att respektera dessa ''blondiner'' för deras livssituation och livsåskådningar.
hälsn. från värnamo

Azra Topuz sa...

Svar till Tilda:
haha joo du jag har sagt det nu i 16 år men ingen lyssnar ;) .
Svar till Anonym:
Ja, who knows?
men är det inte ganska patetiskt?
De gör ju så att omvärlden får en negativ uppfattning av dem, eller?
Att vara slampa i dagens samhälle är ju negativt och kommer nog alltid att vara; en fråga då. Varför vill det vara slampiga?
Det är det jag inte förstår... ;/
hajde amere debattera ;)
outLOUD /azra