tisdag 19 juni 2007

What's up with the universe!?


Rubriken är tagen från "Vänner" - klart!
Men egentligen... Vad är det som händer?
- Folk är deprimerade under sommarlovet!
- Spel på msn är roligt med Neila!
- OCH jag dricker ekologisk mjölk!!!
Vad är det som händer?!
Varför vara deprimerad? Detta är ju årets bästa tid!
Varför finns det spel på msn över huvud taget?
Jag hatar ju mjölk!!!
Okej det är jätte duktigt av mig att dricka mjölk som är ekologisk. Men hoppas inte på att jag kommer bli vegitarian. Ingen bosnier kan leva utan cevapi u lepini s kajmakom!
Om jag skulle få en sista måltid, nedaj Boze! Så skulle det vara cevapi från Sarajevo.
Livets mat, där inget är ekologiskt...
Men jag tänkte på en grej. Ni vet sånnt kött många muslimer köper där det står "Halal" på förpackningen. Halal betyder att man har bett en bön och att djuretinte har lidit under slakten.
Är detta sant? jag har hört att man sätter Halal-märket på förpackningen även om djuret har lidit under sin uppväxt och under slakten. Detta är ju inte rätt.
Hur vet vi då att mjölken som jag drack är ekologisk?
Mjölken kanske är den samma bara att förpackningen är annorlunda.
Borde vi lita på.. på.. ja vem är det som har bestämmt allt detta?
Många frågor, men inga svar... Typiskt!

Måste också nämna Kaj! Killen är 13 år och har sin egen pratstund i "Christer" i P3.
Han snackar om en massa saker han har funderat på och igår så sa han såhär (inte exakt):
"Är det ett ljud om ingen hör det? Vi säger såhär: Mitt ute i ingenstans så bryts en gren av men det finns INGEn där som hör detta, INGEN! Är det fortfarande ett ljud då?
Och hur vet vi att en aplesin är orange innuti om vi inte har skurit upp den? Är det fortfarande en färg om ingen har sett den?"
Lyssna på "Christer" i P3 Måndag - Fredag kl. 13.02 - 15.00
mitt favoritprogram - lätt!

outLOUD /azra

Inga kommentarer: