måndag 3 december 2007

Måndag .
Ohh nu sitter jag hemma hos Dzana, har precis proppat mig full av Ben & Jerrys och kollat på EKG.
Men jag tänkte berätta om min dag för oja den var ' händelserik ' .
Dagen startade naturligtvis med att vakna vid 5.30, fix, gröt och sen så bussade jag mig till skolan.
Blev hungrig sjukt fort även om magen var full med risgrynsgröt -.-''
iaf , spanskan gick fort, även samhällskunskapen och idh-teorin.
Vi åt lunch och jag, Jenny, Takki & Anton bussade till stan, övergav Anton (eller rättare sagt HAN övergav OSS!) , Vi köpte to-go-tea med smaken glögg, - MUMS!
Det blev lite fönstershopping och godis på VIP Video.
Vi blev kompisar med ' Äämil ' som jobbar på VIP Video och vi sa att vi skulle bli hans stamkunder no. 1
Sedan så var det en timmes matte och som valnigt så förgyllde Cleas min måndag!
Jag, Jenny & Takki skyndade oss till Kålgårdshallen efter matten och trodde vi var först dit men icke , det fanns redan folk i omklädningsrummet.
Det blev en ovalnigt rolig idh-lektion med en massa skratt och skoj.
Jag gick lite tidigare för att hinna med bussen hem men när jag kom till Cigarren upptäckte jag att mitt bankkort var BORTA!
Detta händer ALRIG mig, ALDRIG!
Jag grips av panik, ber Ma spärra kortet men hon säger att jag ska leta lite till.
FFS jag har över 1000 spänn där och jag vill inte att ngn ska ta dom , gah!
Jag står utanför VIP Video ännu en gång och funderar på att gå in till ' Äämil ' och kolla så att han inte har hittat det eller så går jag till bussen.
Puckot Azra tar bussen istället. Väl på bussen så ringer jag VIP Video (thank God att dom har telefonnummret på godispåsarna) och blir SUPERGLAD, för dom hittar ett kost där det står ' Azra Topuz ' . :)
Om jag hade varir smart från början så hade jag gått in i VIP Video direkt när jag stod på Cigarren men nopp, inte Azra inte!
Men ack, jag var ju på bussen hem TILL MULLSJLÖ!!!
Så jag måstemåstemåste åka hem och ta första bästa tåg till Jkpg igen -.-''
Dzana hämtade mig på tågstationen i Jkpg och vi åkte till VIP Video och hämtade mitt kort. Jag hade glömt att ta det i all uppståndelse, ni vet när vi lärde känna ' Äämil ' . - typiskt!
Men nu var allt frid & fröjd och jag bestämde mig för att sova hos Dzana. Pallar inte åka hem.
Så sorry Takki & Anton men det blir ingen mysdag imorgon med mjukisbyxor för jag har inte med mig det!
Så det var min dag , ;)
outLOUD /azra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha klant .

Azra Topuz sa...

SHH! ha, jag kan säga att jag gjorde en 'melli' hahaha :P