måndag 17 december 2007

Hej there !
Ännu en måndag, helt OK! Dagen startade med spanska, sedan Bowling med klassen och lunch. PowerPuffPinglorna regerade stort .. erhm? Lunchen var god, buffé det gillar vi! Det blev väldigt mycket tidsfördriv från Takkis och Jennys sida när jag försökte plugga under håltimmen innan matten. men men, smällar man får ta! Claes var inte allt för glad när minst 10 personer var 'tillfälligt sjuka' under matten men vi var iaf där, cred for us! ;) Slutade tidigt för inställd idrott och jag bussade mig hemåt. Deppig av värdet somnade jag gott på bussen och vaknade precis i tid för att stiga av :) Ma kom hem ganska snart efter att jag stigit innanför dörren, vi gjorde gröt ihop, åt och Ma somnade till 'She's the man' filmen, fick väcka henne för jag behövde bli förhörd på engelska verben. De sitter ganska bra nu, Tack Maggan för att du tvingade oss plugga in dom där verben i 5:an!

TANKAR -- .
Tänkte på en grej , jag läser många bloggar om dager. Jag får inspiration så.
Folk i min ålder (oftast) skriver dagligen om sömnbrist, stress och ångest.
Och detta förstår jag mig inte på. Hur lyckas man?
Folk sitter uppe till tre på natten för att plugga , men ärligt. Pluggar ni - på riktigt.

Jag lägger mig ganska sent, egentligen. Man ska ju sova i ca 8 timmar/natt och jag somnar oftast vid 23-tiden. Vilket betyder att när jag vaknar halv 6 på morgonen har jag sovit för lite.
, ja jag är otroligt trött på morgonen och önskar att jag bara kan ligga kvar i sängen bara 5 minuter till men jag pallrar mig upp ur sängen och drar till skolan.
Detta leder till varken stress eller ångest.

Jag går JINGsp, en linje som kräver en del plugg, inte allt för mycket men en del.
Jag pluggar , näst intill varje dag. Ett par timmar i alla fall. Det gör så att jag inte ligger efter = ingen stress. Och jag mår inte dåligt för att jag är 'dålig' i skolan för jag pluggar ju = ingen ångest eller något annat.

Med detta vill jag säga att jag tycker ångest, sömnbrist och stress är ganska 'påhittat' , för någon vecka sedan sa dom i programmet EKG att stress, sömnbrist och ångest är 'populära' sjukdomar yngre säger att de lider av för uppmärksamhet.
So, skärp er och sluta upp med att vilja stå i centrum. Ni är 100 % friska - good news huh?Nej, men nu ska jag iväg. Iaf bort från datorn.

outLOUD /azra

3 kommentarer:

Anonym sa...

true true oh so true

Azra Topuz sa...

:)

Anonym sa...

det är sant, men man tänker så mycket på allt skola som man måste göra. Så det tar hela "pluggandet" sen när man väl orkat öppna boken kanske klockan är 22.00 eller så och då äre prov dagen efter.. eller något annat shit. Klart man sitter till tre då liksom. Men annars rätt helt rätt. puss på dig gumman