söndag 9 december 2007

helghelghelg :)

Oh, vilken helg!

I fredags så var det skola, trött var man men dagen gick fort. Vid 16,00 åkte jag till Dzaniel. :)
Vi åt pastasallad lite fort och sedan åkte vi till Habo för att hämta lite grejer från Ma på jobbet.
Det blev lite A6-shopping där jag inhandlade årets första julklapp! Det blev en ----- till Ma (hon läser nämligen min blogg så kan inte avslöja något här, -.-'')
Sedan blev det lite Maxi, vi åkte hem med en massa Cola, chips och cheeseballs och bänkade oss framför TV:n där vi kollade på IDOL.
För första gången så vann år favorit - Marie.
Dzana röstade en gång och sa att hennes röst avgjorde så att Marie Picasso vann, HA!
Vi satt uppe ganska länge den kvällen och skrattade till en video;
http://www.frikid.com/showVideo.php?lid=1456
hahahaha, grymt roligt!

Dagen därpå (lördag) så väckte Dzana mig tidigt - 7,00 .
Jobbigt att gå upp så tidigt men det var det värt för Stockholm väntade på oss ;)
Jag åt, duschade och fixade mig och sen så åkte jag, Dzana & Daniel till Stockholm. Det tog sin tid men vi var framme runt 12-tiden hemma hos Armin & Viki.
Oh, Gud! Vad Emma är söt. Hon har precis börjat gå och är otroligt nyfiken och glad.
Vi åt, fikade, lekte med Emma, jag sov en stund & Dzana filmade mig -.-'' ..
Jag fattar inte, alla filmar när jag sover! Hur roligt är det!? haha

Vi åkte hem runt 18-tiden,
Satt i bilen och lekte ordleken där man tex. säger en stad som slutar på K då ska närsa person säga en stad som börjar på K. Mesta för att ingen skulle somna haha!
Jobbigt väder var det, regnregnregn men det hindrade inte Dzana till att köra fort ;)
Väl i Jönköping så åkte vi direkt hem till Ulf & Agneta (Daniels föräldrar).
Där var det lite folk, bla Iona & Andreas. Och roligt var det, för det mesta satt jag och skrattade. Det var lite glödd, kola, lussebullar, nötter, ostbricka :) mys!
Vi åkte hem runt 23-tiden där vi var ganska trötta, men somnade inte direkt utan drog på oss myskläder, åt lite och kollade på en massa roliga klipp på nätet.
Varför åker vuxna rutschkanor!?

Och så var det söndag, vi vaknade ganska sent. Satt och läste HP lite, kollade på TV och så väckte vi Daniel för vi var hungriga och ville ha frukost. Så det blev McDonalds :)
gottgottgott, mätta och belåtna så kollade vi på TV och sen så var det dags för mig att åka hem.
Hemma i Mullsjö var det tydligen Julmarknad, men drog direkt hem.
Och nu sitter jag här läste precis ut Harry Potter och dödsrelikerna,
SÅ BRA!!!! Förstod inte vad Takki menade med att hon var besviken över slutet för jag tycker det var klockrent! :)
Det är dock tråkigt att Potter-böckerna inte kommer att 'finnas' mer, J.K Rowling kommer ju inte skriva fler. Men men...

Imorgon är det skola, ganska mycket denna veckan men jag oroar mig inte allt för mycket. Det mesta är färdigt! :) Jag är på bra humör för veckorna går så fort och det är snart lov!
Veckans låt blev Zeljko Joksimovic - Devojka
lite BiH '07 deja vú blev det allt!

Sen så måstemåstemåste ni kolla in detta:
http://www.youtube.com/watch?v=ANTDkfkoBaI
http://www.youtube.com/watch?v=-qkHFk2hV28&feature=related
oh, ok! Americans are stupid!
outLOUD /azra

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag va besviken..

Azra Topuz sa...

förstår inte varför ^^