onsdag 28 november 2007

Life on Mars .

Jag satt och kollade igenom en massa låtar jag har här på min 'valniga' dator och hittade en massa gamla låtar man har en massa bra minnen ifrån.
Ni vet säkert vilken låten ' Life on Mars ' är ? , Sebastian i Idol sjöng den för 2 år sen tror jag det var. Och jag blev kär direkt, älska den låten.
Jag hade totalt glömt bort allt om den och hittade den för några dagar sedan.
Allt bara kom tillbaka , gah och det bara bra saker! :)

På tal om IDOL, visst har det urartat?
Det funkade de 2 första åren men nu märker man att inte alls många röstar längre och det är bara ' fjortis-favoriterna ' kvar.
Man gjorde ett tappert försöka att få med gamla IDOL-jury-medlemmen Cleas med igen men det gick inte så bra och sedan Carola som skulle inspirera. HA!
(jag bojkottade avsnittet när Carola var med)

Idag så satt och & isa tillsammans på 839 hem och planerade vårat årliga Julfika! mysmysmys.
I år så kallar vi det ' knytkalas-julfika ' för att bördan alltid fallen på en person varje år och det är jobbigt att fixa allt för 8 pers, så vi delade upp alla grejer - mums!
Så iår så ska vi vara hemma hos mig (som alla andra år förutom förra), vi ska käka smörgåstårta & fika. I år blir det inget julklappsbyte men vi är så pass många och det blir bara jobbigt. Men för övrigt kommer det att bli great!

För övrigt så mår jag sådär, har ont i huvudet och så, det är nog för mkt ' feodalismen ' i mitt huvud, hoppas det blir bättre tills imon!
Och på fredag har jag medeltiden-prov, men det känns bra. Faktiskt.

Alla i JINGsp1 klagar att vi har mycket att plugga men jag tycker inte det..
Nu när jag tittar i min kalender så är dte inte så mycket, några ynka småläxor ingen lärare kollar och ett par rejäla prov, men det har väll alla?
Okej det är inte kul att ha verb-prov sista engelska lektionen innan jul men vad? Det är ju bara verb! Verb som vi kan, verb som dom hjärntvättade oss med från 5:an till 9:an.
Och det tar max en timme att skriva en Naturkunskapsrapport, - ärligt! Det tar MAX en timme, så jag tycker vi ska slutat klaga.
JING är plugg och det visste vi, varför är ni så häpna & upprörda nu då?
Om man ger sig in i leken får man leken tåla.

Jag gillar egentligen inte ordspråk och sånnt bullshit men jag var bara tvungen.
outLOUD /azra

Inga kommentarer: