lördag 29 december 2007

MY VERY OWN 2007 .

Ja, nu har ett år gått.
Jag sitter här och blickar tillbaka på alla minnen och allt man önskade aldrig skulle ta slut.
Här kommer ett par guldklimpar (haha, lustigt ord!) från mitt 2007.
Bilder från året finns på www.azraazra.bilddagboken.se

Året började bra,
Vi var alla kvar på Trollehöjdsskolan i Mullsjö. Och vi alla hatade det. Men det är nu man inser hur mycket man saknar det och hur mycket man borde ha uppskattat tiden där.
Dagarna var fyllda med skratt och skoj. Men evigt roligt (!) pluggande och slappdagar där alla gick i mjukisbyxor.


Våren var på väg och alla 9:or i Mullsjö kommun åkte till vår huvudstad. STOCKHOLM!
Vi hade riktigt roligt!
Det blev en del studiebesök så som Aquaria och Wasa-museet den första dagen.
Andra dagen var det ganska mycket fritt där vi fick shoppa, sedan fixa oss för att åka båt igenom Stockholms skärgård och äta finfin middag, sedan bar det av till Oscarsteatern där vi såg 'Singing in the Rain' musikalen.
Hemresan var mysig där jag och Emma Arpstrand satt och pratade om allt mellan himmel och jord i 4 timmar - mys!

Elevstödjarna åke till Göteborg.
Riktigt roligt där vi fick göra lite gruppövningar och sedan Liseberg!
Våran favorit var lätt Flumeride. :)

Vi tog Suckfoto. 9a hade temat 'flygtema' , där vi var utklädda till brats, piloter, militärer.. You name it!
Vid denna tid skapade jag min blogg :) och jag, Ma & Pa åkte till Turkiet!
En resa jag sent kommer glömma. Jag har nog aldrig njutit av en semester som då.

.
.
.
.
Juni kom ganska fort efter detta. Allt började lida mot sitt slut. Alla prov och inlämningar var klara och nu handlade allt om att ha så roligt som möjligt med varandra.
Dagen innan vår skolavslutning klädde jag och min klass vagnen vi skulle åka i dagen därpå.
Då insåg jag och Emma Löfqvist att allt var 'over', och vi var skit ledsna att vi kommer tappa kontakter allt efter som.
Skolavslutningen var lyckad.
Med både skratt och tårar - samtidigt!
På kvällen var det Skara sommarland som gällde. En besvikelse för min del. Jag var trött och ledsen över att få lämna alla. Men det var en bra avslutning på det hela.

En vecka efter skolavslutningen så började jag backa min enorma resväska.
Jag skulle till Bosnien - utan Ma & Pa.
Det blev buss med Lamija och hennes Ma. Och jag vet, alla säger 'BUSS!? 2 dagar!?' , men det var inte jobbigt. Det var bara roligt hela tiden.

Dessa 7 veckor i Bosnien var oslagbara!
Jag har aldrig haft så roligt som då. Jag lärde känna en massa nytt folk vilket jag är väldigt glad över.
Festivalen som var från den 1 - 10 aug var klockren. Festade mest med Aida & Aida från Värnamo :)
Sedan var sommaren över. Den 11 aug åkte jag, Lamija och hennes Ma hem.
Ledsen för att jag var tvungen att lämna det jag älskar mest men glad över att få träffa Ma, Pa & Dzana igen.

Jag började på gymnasiet. På ED. I JINGsp1.
En bra klass men dock inte lika bra skola.
En massa nya ansikten, vissa värda att komma ihåg andra inte.
Humöret gick upp&ner hela tiden. Ledsen över att jag fick lämna allt men uppmuntrad av att få börja om på nytt.

Nu mår jag bra.
Det efterlängtade jullovet är snart slut så som detta året.
Det har varit ett bra år.

Detta inlägget är det sista för året, men jag hoppas att det bli många fler än hittills 170 st.
Hoppas ni har haft ett superbra år och så borde jag säga GOTT NYTT ÅR!
outLOUD /azra

Inga kommentarer: