måndag 11 februari 2008

Så jävla genialiskt!

Satt och kollade lite olika bloggar på http://www.bloggportalen.se/ och fann Katrin Schulmans blogg.
En utav Sveriges största bloggerskor, imponerande tycker ganska många.
Men (det finns alltid ett men), Katrin Schulman knäcker inte Alex Schulman. Hon gör bara inte det! Jag tror ingen gör det, på riktigt!
Alex Schulman skrev (han har tyvärr lagt ner sin blogg) världens bästa blogg.
Och då menar jag världens bästa.
Han är genialisk, skarp och klyftig på en och samma gång.
Varför jag nämner då Alex när jag pratar om Katrins blogg, jo för att jag satt som sagt och läste hennes blogg, scrollade ner en bit och kom till inlägget "Gästinlägg - Alex" och det börjar med "Hej. Alex Schulman här. Katrins man.". Ett långt inlägg som jag bara måste läsa och vet ni vad? Han gör det igen! Han skriver så otrolig bra. Och det mest intressanta är att det egentligen är om hans vardag men det är dolt bakom så mycket tankar och sjuka idéer att det blir bara genialiskt!
Alex Schulmans blogg (http://blogg.aftonbladet.se/14002) var en utav anledningarna varför jag började blogga. Inte för att jag och han skriver på samma sätt, för det gör vi absolut inte men en blogg är en blogg och jag blev inspirerad av honom.
Han la ner sin blogg den 1 oktober 2007 alltså ca 5 månader efter att min blogg hade startat. Hans säger att hans blogg har gjort honom till ett monster (!?) och att han vill lägga ner. Förståligt, ingen vill väll vara ett monster. På gott eller ont. För ja, jag tror att man kan vara ett monster men vara god till en viss del. Det borde gå. Jag tror att jag faller under den kategorin. Ja, jag tror det...
outLOUD /azra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet Azra, det med Katrin Schulman stämmer jag in på, hon söker framgång i Alex Schulmans talangrika bakvatten...amer

Azra Topuz sa...

Tack, visst är det så? och ironiskt nog så skriver hon i ett inlägg hur man ska bli en framgångsrik bloggare/bloggerska. Och en utav punkterna är "Gift dig med en framgångsrik man/kvinnaoch rid på deras karriär" ... /azra